/blog/View/
مرکز تصویر برداری رازی
مهم ترین سونوگرافی های دوران بارداری

مهم ترین سونوگرافی های دوران بارداری

اگر شما هم باردار هستید و میخواهید بدانید مهمترین سونوگرافی های دوران بارداری کدام سونوگرافی ها هستند؟ و قبل از انجام هر سونوگرافی چه مراقبت هایی باید انجام دهید؟ و برای انتخاب بهترین پزشک رادیولوژسیت و بهترین مرکز رادیولوژی و سونوگرافی به چه نکاتی باید دقت کنید؟ بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


در بین کل سونوگرافی های دوران بارداری سونوگرافی ان تی(NT)، سونوگرافی آنومالی (غربالگری سه ماهه دوم) و سونوگرافی سه ماهه سوم که آخرین سونوگرافی بارداری می باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. هر سه این سونوگرافی ها به دستگاه سونوگرافی با کیفیت و صبوری پزشک انجام دهنده نیاز دارند به همین دلیل انتخاب بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی بسیار مهم است.

سونوگرافی ان تی

سونوگرافی ان تی

در سونوگرافی ان تی (NT) پزشک میزان مایع پشت گردن جنین را اندازه گیری می کند و اینکه زمان کافی را برای انجام این تست در نظر بگیرد بسیار مهم است به این علت که جنین باید مثل مادر به صورت طاق باز قرار گیرد (در حالت Supine) تا پزشک بتواند تصویربرداری را انجام دهد.

سونوگرافی آنومالی

 سونوگرافی آنومالی

( سونوگرافی آنومالی )

در سونوگرافی آنومالی به علت اینکه تمام آناتومی بدن جنین باید بررسی شود پزشک باید در حالت های زیادی از جنین تصویر برداری کند در نتیجه این سونوگرافی هم به حوصله مادر و پزشک بستگی دارد.
در این سونوگرافی صورت، دست و پا، دیافراگم، ستون فقرات، کلیه ها، مثانه، معده و همچنین حفره های قلب جنین بررسی می شود.
به طور مثال لب شکری یا لب شکافته یکی از نواقص زایشی بدن است در این حالت بخشی از لب نوزاد باز می ماند و گوشت این ناحیه رشد کافی نمی کند امروزه این قبیل مشکلات از طریق سونوگرافی آنومالی اسکن که در سه ماهه دوم بارداری(هفته ۱۸ تا ۲۲) انجام می شود قابل تشخیص هستند.

سونوگرافی سه ماهه سوم

در سونوگرافی سه ماهه سوم سن و رشد جنین چک می شود که قبل از آن نیاز است سونوگرافی های قبلی جنین به خصوص سونوگرافی ان تی جنین بررسی شود و سن و رشد جنین بر اساس آن ها آنالیز می شود این سونوگرافی هم مانند بقیه به پزشک متخصص و با حوصله و همچنین دستگاه با کیفیت نیاز دارد.

سونوگرافی در مرکز رادیولوژی و سونوگرافی رازی شهرری

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی رازی شهرری با دارا بودن چهار دستگاه پیشرفته سونوگرافی و با سی سال تجربه بی شک یکی از قوی ترین و بهترین مراکز سونوگرافی جنوب تهران و شهرری می باشد که از40 سال پیش اقدام به ارائه خدمات CT Scan ،Mri، سونوگرافی و رادیولوژی نموده است. این مرکز تنها بخش خصوصی در جنوب تهران می باشد که تمامی خدمات سونوگرافی و رادیولوژی را ارائه می نماید و طرف قرارداد با بیمه های پایه از جمله: خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و برخی بیمه های تکمیلی نیز می باشد.
در مرکز رادیولوژی و سونوگرافی رازی شهرری تمرکز شخص دکتر علیزاده صرفا برای انجام سونوگرافی های ان تی(NT) و آنومالی می باشد که از حساسیت بالاتری نسبت به سایر سونوگرافی ها برخوردار هستند.
همچنین در جهت رفاه حال بیماران خود با استفاده از سیستم پکس اقدام به آرشیو الکترونیک تمامی سوابق بیماران کرده است و بلافاصله پس از آماده شدن تصاویر رادیولوژی و سونوگرافی بیماران، پیامکی حاوی لینک تصاویر و گزارش برای بیمار و پزشک معالج ارسال می شود که با کلیک بر روی آن می توان تمامی سوابق را مشاهده کرد، و همچنین مرکز رادیولوژی و سونوگرافی رازی شهرری در جهت رفاه حال بیماران دریافت نوبت از طریق سایت، واتس اپ (با شماره 09378210350 در ارتباط باشید.) و تماس تلفنی و همچنین مراجعه حضوری در صورت الزام را برای بیماران محیا کرده است. با شماره های 02155906157 و 02155976795 تماس حاصل فرمایید.

ارتباط با مرکز رادیولوژی و سونوگرافی رازی شهرری (دکتر علیزاده)

ارتباط با مرکز رادیولوژی و سونوگرافی رازی شهرری (دکتر علیزاده)

دریافت نوبت